Skip to main content

MEEST GESTELDE VRAGEN

Frequently Asked Questions (FAQ)

Veelgestelde vragen

Om onduidelijkheden te voorkomen zijn hieronder de meest gestelde vragen weergegeven.

Wat is de opstap locatie in Zutphen?

Wij vertrekken vanaf de prachtige Noorderhaven in Zutphen, gelegen aan de Coenensparkstraat, 7202 CK Zutphen

Is er parkeergelegenheid dichtbij?

De haven is perfect bereikbaar met de auto. Betaald parkeren kan aan weerszijden van de haven en in de grote parkeergarage naast het station (op 2 minuten loopafstand van de haven). Onbetaald parkeren kan op circa 400m van de haven, nabij het Eijerkamp parkeerterrein.

Worden wij, eenmaal aangekomen bij de haven, door iemand ontvangen?

10 minuten voor aanvang van de vaart vangt één van onze schippers jullie op bij de toegangsbrug van de haven, gelegen aan de grote weg. De haven zelfstandig betreden, zonder toegangscode, is niet mogelijk. Onze schipper zal jullie begeleiden naar de sloep en eventueel assisteren bij het aan boord stappen.

Zijn er sanitaire voorzieningen aanwezig in de haven/op de sloepen?

In de haven is een toiletgebouw waar gebruik van gemaakt kan worden (toegangscode nodig). Op de sloep zelf is ook een toilet aanwezig in geval van nood.

Is het meebrengen van eigen consumpties aan boord toegestaan?

Nee, eigen consumpties zijn bij ons aan boord niet toegestaan.

Zijn de sloepen voorzien van een overkapping?

Wij beschikken over een gedeeltelijk overdekte sloep, dus of iedereen bij een regenbuitje droog kan zitten, is afhankelijk van de grootte van de groep.

Hoeveel personen kunnen er maximaal op de sloepen?

Per sloep bieden wij plaats aan 12 personen. Aanvragen met een groter gezelschap gaan altijd in overleg.

Hoe kan ik een reservering maken?

Een reservering maken kan uitsluitend via de mail/telefoon. Pas na een bevestiging vanuit onze kant is een reservering definitief.

Is er geen sloep beschikbaar op het moment dat je graag zou willen varen?

Dan kan het zijn dat alle sloepen bezet zijn. Om teleurstelling te voorkomen kun je ons desgewenst een mailtje sturen of even bellen.

Vaart er altijd een kapitein mee tijdens de vaart?

Ja, wij varen te allen tijde met een kapitein. In overleg met hem/haar is het mogelijk om een stukje zelf te varen.

Zijn de sloepen geschikt voor kinderen?

Ja, de sloepen zijn geschikt voor kinderen. Wij hebben zwemvesten voor alle gasten aan boord en verplichten kinderen onder de 12 jaar om een zwemvest te dragen vanwege de veiligheid.

Zijn er huisdieren toegestaan aan boord?

Nee, huisdieren zijn bij ons aan boord niet toegestaan.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Tot twee dagen voor aanvang van de vaart zijn er geen kosten verbonden aan het annuleren van een geboekte vaart. Hierna zullen wij 50% van het totaalbedrag van de vaart in rekening brengen. Bij slecht weer (heftige regen/onweer) worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt te allen tijde in overleg met jou als gast besloten.

Is het toegestaan om te roken aan boord?

Nee, het is verboden om te roken aan boord. Een e-sigaret is wel toegestaan.